Bocoran Tentang iPhone 16 Pro Max Yang Akan Dirilis

Sudah lebih lapan bulan sejak iPhone 15 dilancarkan, dan apabila Persidangan Pembangun Seluruh Dunia Apple Mega888 semakin hampir pada 10 Jun, kami tertanya-tanya apakah kebaikan yang akan dibawa oleh iPhone seterusnya.
Kami telah mendengar bisikan tentang ciri iPhone 16, Mega888 yang dikatakan merangkumi daripada paparan cekap kuasa baharu kepada skrin yang lebih besar, kanta zum yang lebih baik, butang tindakan dan, mungkin tidak menghairankan, satu set ciri berkuasa AI baharu.
Baca lebih lanjut: iPhone Terbaik 2024
Walau bagaimanapun, iPhone 16 Mega888 masih mungkin empat bulan lagi dan tiada apa yang akan disahkan sehingga acara iPhone Apple pada musim gugur. Namun, khabar angin ini boleh memberi kita gambaran tentang apa yang diharapkan daripada iPhone seterusnya.
Berikut adalah khabar angin yang paling boleh dipercayai untuk iPhone 16.
Adakah iPhone 16 boleh dilipat?
Mungkin tidak. Khabar angin terbaru mencadangkan Apple Mega888 Apk telah mengusahakan model iPhone Flip dalam dua saiz berbeza, walaupun terdapat kesukaran untuk membuat peranti mengikut piawaian Apple. Syarikat itu juga mungkin sedang mengusahakan tablet lipat dengan skrin sekitar saiz iPad Mini. Walaupun hampir setiap pembuat telefon utama — daripada Google ke Oppo kepada OnePlus dan Samsung — telah melancarkan telefon bimbit boleh dibengkokkan mereka sendiri, Apple secara cirinya senyap tentang sama ada akan ada iPhone Flip atau iPhone Fold.
Khabar angin sebelum ini mengatakan Apple Mega888 mungkin tidak melancarkan peranti skrin fleksibelnya sendiri sehingga 2025. Samsung tidak membiarkan peminat telefon melupakannya — dengan mengeluarkan aplikasi yang akan membolehkan pemilik telefon Apple Mega888 mengalami pengalaman Z Fold-esque dengan meletakkan dua iPhone bersebelahan -sisi.
Reka bentuk iPhone 16 mungkin bermaksud bezel yang lebih tipis
Khabar angin mengenai saiz skrin yang lebih besar semakin bertimbun, sekurang-kurangnya untuk model iPhone 16 terpilih. Yang terbaru adalah daripada penerbitan Korea, Elec, yang menerbitkan laporan April mengatakan model iPhone 16 terpilih bersedia untuk menggunakan teknologi skrin yang inovatif, menghasilkan bezel yang lebih nipis atau bingkai di sekeliling skrin telefon. Perkembangan ini boleh diterjemahkan kepada kawasan skrin yang lebih besar sedikit untuk beberapa model iPhone 16 Mega888 , walaupun tidak jelas model yang mana.
Apple secara historis telah memperkenalkan peningkatan paparan dalam barisan produk pronya, sebelum kadang-kadang mengalirkannya ke model kos rendah selepas itu. Laporan itu mengatakan pengeluar paparan telah memperkenalkan teknologi struktur pengurangan sempadan yang baru, membolehkan litar kawalan yang lebih padat dan akhirnya membawa kepada bezel yang lebih tipis.
Model iPhone 16 Pro mungkin mempunyai skrin yang lebih besar
Bercakap mengenai saiz skrin, Apple telah mengekalkan dua saiz skrin untuk model iPhone Pro sejak 2020 apabila ia melancarkan iPhone 12 Pro 6.1 inci dan iPhone 12 Pro Max 6.7 inci. Walau bagaimanapun, itu dikhabarkan akan berubah dengan model iPhone 16 Pro, yang mungkin mendapat skrin yang lebih besar.
Penganalisis paparan Ross Young mencadangkan awal tahun ini bahawa model iPhone 16 Pro akan mempunyai skrin yang lebih besar, meletakkan saiz pada 6.3 inci untuk iPhone 16 Pro dan 6.9 inci untuk iPhone 16 Pro Max. Khabar angin itu kemudiannya disokong oleh Mark Gurman dari Bloomberg, yang berkata model iPhone 16 Pro boleh berkembang dengan “beberapa persepuluh inci secara menyerong.”
Baca lebih lanjut: Bagaimana Reka Bentuk iPhone 16 Boleh Berubah
Model iPhone 16 dan iPhone 16 Plus dipercayai kekal dengan saiz semasa 6.1 inci dan 6.7 inci. Jika peningkatan saiz adalah tepat, ia akan menjadi satu lagi langkah daripada Apple untuk membezakan model iPhone Pro daripada model biasa.
Saiz skrin iPhone 15
iPhone 15: 6.1 inci
iPhone 15 Plus: 6.7 inci
iPhone 15 Pro: 6.1 inci
iPhone 15 Pro Max: 6.7 inci
Dikhabarkan saiz skrin iPhone 16
iPhone 16: 6.1 inci
iPhone 16 Plus: 6.7 inci
iPhone 16 Pro: 6.3 inci
iPhone 16 Pro Max: 6.9 inci
iPhone 16 mungkin akan mempunyai lebih banyak helah AI
AI mungkin merupakan kata kunci teknologi terbesar tahun ini, dan Apple dijangka mengikuti jejak saingan, Samsung dan Google, yang masing-masing menyuarakan petua dan helah AI baharu pada telefon utama mereka. Terdahulu pada bulan Mei, Ketua Pegawai Eksekutif Tim Cook berkata beliau menjangkakan Apple perlu mendapat kelebihan dalam AI, walaupun syarikat itu dilihat secara meluas sebagai ketinggalan dalam perlumbaan AI.
Yang pasti, iOS 18 Apple boleh membawa kemas kini perisian “terbesar” dalam sejarah iPhone, menurut surat berita Mark Gurman’s Power On edisi Januari. Gurman juga melaporkan bahawa iOS 18 akan menampilkan teknologi AI generatif yang “sepatutnya meningkatkan cara kedua-dua Siri dan aplikasi Messages boleh mengemukakan soalan dan ayat autolengkap.”
Laporan September dari Maklumat mengatakan Apple merancang untuk menggunakan model bahasa yang besar, bahagian penting AI generatif, untuk menjadikan Siri lebih pintar. Laporan itu berkata ciri ini dijangka dikeluarkan dengan kemas kini perisian iPhone tahun depan.